Ancheta continuă în cazul accidentului din Muntenegru în care au murit 18 persoane. Doi procurori şi 12 ofiţeri din cadrul Poliţiei Române colaborează cu omologii lor din Muntenegru pentru a desluşi cauzele accidentului. Potrivit presei din Muntenegru, autorităţile au găsit, ieri, „cutia neagră” a autocarului. În ţară, aproape 500 de români au donat miercuri sânge la Institutul Naţional de Trasfuzie Sanguină din Bucureşti.
Potrivit presei din Muntenegru, autorităţile au găsit, ieri, „cutia neagră” a autocarului. „Dispozitivul va fi util în demersul de stabilire a cauzei accidentului, întrucât acolo sunt înscrişi parametrii de funcţionare ai autobuzului în momentul accidentului“, a declarat procurorul Vojislav Grujici, citat de ediţia online a ziarului Vijestima.
O primă ipoteză de lucru înaintată de autorităţile din Muntenegru este aceea că şoferul nu ar fi adaptat viteza la condiţiile de drum, având în vedere că podul pe care îl traversa autocarul este unul dintre cele mai periculoase din Europa.
În sprijinul acestei teorii vin şi declaraţiile mai multor supravieţuitori ai tragediei, care susţin că şoferul circula cu o viteză destul de mare, în condiţiile în care limita de viteză pe acel sector de drum era de 40 de km/h.
Şoferul ar fi putut fi orbit la ieşirea din tunel
În plus, întrucât era o zi însorită, anchetatorii nu exclud posibilitatea ca şoferul să fi fost orbit pentru scurt timp de lumina puternică a soarelui la ieşirea din tunel. Aşadar, luând în considerare faptul că la ieşirea din tunel urma o curbă uşoară, precum şi viteza autocarului, autorităţile susţin că e posibil ca acesta să fie motivul pentru care şoferul a pierdut controlul volanului.
La rândul său ambasadorul român în Muntenegru, Mihail Florovici, a înaintat, marţi, ipoteza că autocarul s-ar fi prăbuşit în prăpastie după ce şoferul ar fi încercat să evite mai