Cel mai prost drum naţional din judeţul Suceava şi cu siguranţă unul dintre cele mai degradate din întreaga ţară, DN 18, care pleacă de la intersecţia cu DN 17, la Iacobeni, traversează comunele Ciocăneşti şi Cârlibaba şi apoi continuă mai departe spre Sighetu Marmaţiei şi Baia Mare nu este o prioritate nici în 2013. Este o realitate tristă şi revoltătoare care demonstrează însă că în România totul este posibil, în sensul rău al cuvântului.
DN 18, în Suceava, se reabilitează doar pe hârtie încă din 2011
Starea celor aproximativ 40 de kilometri ai DN 18 de pe raza judeţului Suceava este greu de descris. 40 de kilometri de gropi, de asta au parte numeroşii localnici, şoferii care merg spre Maramureş şi turiştii care mai ajung în zonă. Pe hârtie, DN 18 este în lucrări de reabilitare capitale de doi ani de zile. De lucrat, pe DN 18 s-a mai lucrat, însă nu pe cei 40 de kilometri de pe raza judeţului Suceava. Porţiunea aflată pe raza judeţului a fost pur şi simplu „ştearsă” de pe lista investiţiilor. Ultima promisiune era că lucrările vor începe în primăvara lui 2013. DN 18 se află în administrarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi.
Promisiuni şi buget zero şi în 2013
„Lucrările se vor ataca în funcţie de decizia care se va lua în legătură cu finanţarea lucrărilor pentru anul 2013”, declarau în urmă cu o lună de zile oficialii de la DRDP Iaşi.
Ceea ce se vehicula deja de câteva luni de zile este acum o certitudine. Nu s-a aprobat buget pentru lucrări de investiţii în 2013 pe DN 18. Cele patru sate traversate de DN 18 pe raza judeţului, Ciocăneşti, Botoş, Valea Stânei şi Cârlibaba, rămân condamnate în continuare la izolare.
Cârpelile, o soluţie discutabilă
Primarii celor două comune, Ciocăneşti şi Cârlibaba,