Cel mai mare pavilion din cadrul expozitiei CERF, un "titlu" care nu mai departe de anul trecut era disputat intre companii locale cu afaceri de sute de milioane de euro si milioane de clienti, ca Vodafone si Romtelecom, apartine in acest an unui grup de 20 de companii putin cunoscute din Taiwan, care au venit la cel mai longeviv targ IT&C din Romania, dupa ce guvernul din Taipei a suportat o mare parte din costuri.
Editia cu numarul 18 a CERF (Computer and Electronics Romanian Fair), dedicata pentru prima oara in exclusivitate mediului de business, are loc intr-un singur pavilion din cadrul Romexpo si dureaza trei zile in loc de cinci, o schimbare care reflecta situatia vanzarilor de pe piata locala IT&C si a recesiunii, spun reprezentantii organizatorilor, compania Expotek. Schimbarea profilului expozitiei a dus la disparitia "ancorelor" care in trecut atrageau mase intregi de vizitatori la CERF, respectiv cele mai mari plasme, cele mai tari console de jocuri sau gadgeturi. In noua formula a CERF cel mai atractiv gadget din expozitie pare a fi celebrul computer integrat intr-o masa al Microsoft, Surface.
Organizatorii explica insa ca editia din acest an a urmarit aceasta nisa, a vizitatorilor care sunt interesati de tehnologii, si care vin la CERF pentru a participa la conferinte sau pentru a se intalni cu reprezentanti ai companiilor IT. "Cand vom avea din nou o piata retail IT&C, vom reveni pe segmentul consumer", explica recent pentru ZF Dan Voicu, directorul general al firmei care organizeaza expozitia.
Schimbarile impuse de piata in organizarea CERF au adus, pe de alta parte, in cadrul expozitiei companii ca Microsoft, Dell si EMC. ZF este partener media al Cerf.
Schimbarea profilului si "bariera" impusa prin ridicarea pretului de intrare ii face pe organizatori sa se astepte ca in acest an sa atraga intre 3.000 si 5.000 de vizitatori,