Respondentii adolescenti si tineri care au participat la un studiu calitativ realizat de compania de cercetare online eResearch spun ca prefera sa petreaca in medie 4-6 ore pe Internet si aloca doar 1-2 ore pentru a viziona emisiuni TV, timp in care desfasoara si alte activitati. Studiul "Consumatorul digital", prezentat marti in cadrul conferintei Marketing360, face parte dintr-o cercetare mai ampla despre "Generatia digitala", ce va fi publicata de eResearch in perioada urmatoare.
Studiul "Consumatorul digital" este unul calitativ, in care s-a folosit o metodologie de tip exploratoriu, bazata pe discutii online (3 forumuri dedicate fiecarei generatii abordate in proiect) si focus-grupuri online (cate doua focus grupuri pentru fiecare generatie abordata). Generatiile luate in considerare sunt: adolescenti (Generatia 2.0 - 14-18 ani), tineri (Generatia 1.0 - 19-24 de ani), Generatia X (35-44 de ani). Pe langa aceasta cercetare, eResearch va mai include, intr-un ciclu de studii pe tema "noului val de consumatori", o cercetare despre "Retelele sociale la romani", realizata impreuna cu Smark, si "Vocea utilizatorului de Internet", studiu cantitativ realizat impreuna cu IAB Romania.
Trasaturi generale ale fiecarei generatii incluse in studiul calitativ "Consumatorul digital" dat publicitatii marti:
Generatia X - interes pentru cariera, familie, activismGeneratia 1.0 - interes pentru cariera, dorinta de informare, curiozitateGeneratia 2.0 - independenta, comunicare virtuala/in retele sociale, plictisita de rutina zilnica
Activitati preferate de respondentii tineri si adolescenti:
Navigarea pe Internet este o activitate de rutina pentru ambele categorii de varsta. Daca pentru tineri iesirile cu prietenii sunt o rutina, pentru adolescentii care petrec mult timp in retelele sociale aceasta este o activitate ocazionala.
Obiceiuri de c