Cel mai mare producător mondial de telefoane mobile, Nokia se aşteaptă la o creştere de aproape 10% a volumului vânzărilor de telefoane mobile în 2010 comparativ cu 2009, potrivit Reuters.
„Pentru 2010 piaţa de dispozitive mobile dă semne că începe să se stabilizeze o creştere mai mare înregistrându-se în acele segmente în care Nokia are un avantaj competitiv‟, a declarat Timo Ihamuotila, directorul financiar al Nokia.
Nokia a anunţat că în 2010 speră să-şi menţină cota sa actuală de piaţă, în termeni de volum, dar mizează pe o creştere superioară pieţei pentru Nokia Siemens Networks.
Nokia pierde din cota de piaţă
Grupul finlandez, ce a trecut pe pierderi în al treilea trimestru al anului pentru prima oară în ultimul deceniu, a lansat mai multe planuri de restructurare, dintre care unul foarte important în cadrul diviziei Nokia Siemens Networks (NSN), ce vizează până la 6.000 de disponibilizări. Însă, compania a anunţat anterior alte 3.700 de concedieri, dintre care 1.300 prin disponibilizări voluntare, în cadrul unui plan lansat în ianuarie 2009, prin care Nokia va face economii anuale de 700 milioane euro.
Pe piaţa mondială, Nokia rămâne tot numărul unu, dar îşi vede poziţia diminuată şi ocupă doar 36% din totalul pieţei faţă de 38% anul trecut, potrivit Gartner. În acelaşi timp, grupul sud-coreean Samsung îşi consolidează locul al doilea şi obţine 19% din piaţă faţă de 17% în 2008.