REFORMA EDUCAŢIEI. La proba orală de competenţe în limba română de ieri, elevii au fost evaluaţi în funcţie de cât de bine au citit din revista „Fabricii de diplome”. Sursa: Vlad Stănescu
Începută ieri-dimineaţă, prima probă de Bacalaureat după noua metodologie i-a făcut pe majoritatea elevilor să exclame: „A fost o testare relaxată!”, „Simplă!”, „Fără emoţii!”.
Probă fără griji
Motivele care i-au făcut pe elevi să iasă jubilând din sala de examen: sunt examinaţi de propriii profesori - care i-au învăţat la ore şi câteva trucuri care s-ar fi „pliat” pe orice text -, subiectele au fost uşoare, iar rezultatul nu afectează nota finală. Practic, la finalul examenului de ieri, elevii de clasa a XII-a au primit un certificat de competenţe lingvistice în limba română.
În funcţie de cât de bine s-au descurcat în faţa examinatorilor, aceştia au fost clasaţi la nivelul „mediu”, „avansat” sau „experimentat”. „Şi dacă intră în sală şi spune «Bună ziua» e de nivel mediu”, glumeşte un profesor examinator, subliniind uşurinţa cu care un licean poate primi cu un minim efort certificatul.
„Prima cerinţă este «Citeşte cu voce tare textul». Apoi, sunt întrebaţi cine ar putea fi receptorul textului, apoi ce tip de text este şi care e opinia lor despre acel text. Este mai mult o formalitate acest examen”, adaugă revoltat un dascăl de română de la un liceu bucureştean.
Profesori nemulţumiţi
Chiar dacă în acest an subiectele nu au mai fost publicate pe site-ul Ministerului Educaţiei, elevii nu s-au speriat, ba chiar au asemănat examinarea cu o simplă „ascultare” la română.
„A fost uşor, relaxat. Mi-a picat un interviu dintr-un ziar, am vorbit despre el. N-a fost cine ştie ce”, spune dintr-o suflare una dintre elevele Colegiului „I. L. Caragiale”, din Capitală, imediat ce iese din şcoală.