Cazul Romăniei nu este similar cu cel al Ungariei in privinţa taxei auto, cum a sugerat comisarul european Laszlo Kovacs, care s-a antepronunţat pe această temă, deoarece nu se cunoaşte dacă Romănia va intra in discuţia Curţii Europene de Justiţie (CEJ), a declarat purtătorul de cuvănt al Guvernului, Camelia Spătaru.
Ea a reamintit că taxa auto este un instrument de protecţie a mediului, prin incercarea limitării emisiilor de dioxid de carbon, şi nu se constituie intr-un element discriminatoriu deoarece se aplică atăt maşinilor din producţia autohtonă, căt şi celor din import.
"In acest moment, cănd Uniunea Europeană incearcă să impună norme severe pentru reducerea poluării generate de autovehicule, ar fi surprinzător ca Romănia să fie criticată tocmai pentru că incearcă prin aceste măsuri să limiteze emisia de dioxid de carbon", a spus Camelia Spătaru.
Ea a reamintit şi faptul că in cadrul UE există un grup de lucru pentru elaborarea unei reglementări unitare a taxei auto, cu o importantă componentă de mediu cu referire directă la emisiile de dioxid de carbon.
"Am putea considera astfel că, prin declaraţiile făcute, practic comisarul european Laszlo Kovacs s-a antepronunţat intrucăt in acest moment nu ştim dacă acest caz va ajunge in faţa Curţii Europene, după cum nu ştim nici care va fi decizia in cazul in care această situaţie ar ajunge pe masa Curţii Europene", a arătat oficialul guvernamental.
Purtătorul de cuvănt a arătat că, prin poziţia sa, Romănia işi reafirmă disponibilitatea de a lucra cu experţii Comisiei in vederea găsirii unei soluţii care să corespundă tendinţelor europene de protecţie a mediului şi a amintit că ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, se va afla, săptămăna viitoare, la Bruxelles, unde va avea şi o discuţie cu Laszlo Kovacs.
"In plus, cazul Romăniei nu este