Privite până nu demult cu destulă rezervă, maşinile franţuzeşti au recuperat puternic în ultimii ani din diferenţa faţă de rivalele germane. Iar aici vorbim atât despre design, cât şi despre performanţele motorului. Este şi cazul noii generaţii Citroen C4, care se prezintă acum sub o formă ceva mai agresivă, cu o grilă mai mare în partea frontală, dar şi cu câteva linii unduioase în lateral. Comparativ cu versiunea anterioară, progresul este cert: noul C4 arată mai bine, este mai fioros, însă cele patru uşi laterale îi păstrează caracterul unei compacte de familie.
De aproape însă, noul C4 arată chiar şi mai bine. Mărit substanţial, calandrul înglobează inconfundabil logo-ul firmei. Farurile par uşor subdimensionate dacă sunt văzute din faţă şi totuşi compensează senzaţia prin alungirea pe aripi, în timp ce spatele este la rândul său redesenat. Mai concis, avem de-a face cu o maşină aproape cu totul nouă. Desigur, dacă o pui lângă generaţia anterioară, găseşti elemente comune, dar e limpede că vorbim despre modele diferite.
Noul C4 impresionează puternic mai ales la interior. Avansul tehnologic a fost unul dintre lucrurile pe care francezii de la Citroen nu le-au scăpat niciodată din vedere, aşa că nu a fost cazul să se întâmple nici de data asta. Primul semnal că ai de-a face cu o altă concepţie este dispariţia volanului cu butuc fix şi multifuncţional. Chiar dacă era brand al modelului (sau poate tocmai de aceea), constructorul a preferat acum un volan clasic, care însă duduie de comenzi şi electronică, aici apărând funcţiile de audio, telefonie, cruise control şi confort. Bordul este orientat spre şofer, cu toate instrumentele la îndemână, în timp ce ceasurile de bord sunt trei la număr: turometru, vitezometru şi carburant, cu menţiunea că pe fiecare există şi alte informaţii disponibile, atât analogic, cât şi digital. Plasticele folosite (mai