Numărul de puncte de audienţă livrate de televiziunile româneşti a avut o uşoară creştere, de 6%, în luna ianuarie, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010, dar asta nu înseamnă că şi bugetele au crescut. Televiziunile generaliste au avut fie scăderi, fie creşteri nesemnificative ale numărului de puncte de audienţă livrate, însă unele canale de nişă au înregistrat evoluţii importante.
Piaţa TV a livrat în ianuarie 115.028 GRP-uri (puncte de audienţă înregistrate de reclamele derulate) pentru cele 291.733 de spoturi publicitare difuzate, cu 6% mai multe faţă de aceeaşi lună din 2010. Lider rămâne Pro TV, care a avut totuşi o uşoară scădere de 8%, iar principalul său competitor, Antena 1, a înregistrat o creştere de 13%. Interesant de remarcat este că Pro TV a difuzat doar 7.830 de inserţii publicitare, în timp ce Antena 1 a depăşit 10.000. Cu toate acestea, audienţele bune ale Pro TV-ului au poziţionat postul TV pe primul loc. În timp ce televiziunile generaliste au avut scăderi sau creşteri modeste, multe dintre posturile de nişă se pot mândri cu creşteri serioase ale punctelor de audienţă livrate.
Televiziunea de ştiri Antena 3 a înregistrat o creştere-record de 127% în ianuarie 2011, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În plus, postul de ştiri al trustului Intact aproape şi-a triplat numărul de reclame difuzate. Şi Disney Channel, televiziunea pentru copii, a avut un plus de 33% a punctelor de audienţă livrate clienţilor publicitari.
Pro Cinema, marele perdant
Televiziunea Taraf TV, care a avut audienţe-record de Revelion, şi-a dublat numărul de puncte de audienţă livrate în ianuarie faţă de aceeaşi lună din 2010. Pe acelaşi trend ascendent s-au menţinut şi Euforia TV (72% mai multe GRP-uri livrate), Minimax (+96%) şi Etno TV (+46%).
În timp ce unele televiziuni au avut creşteri spectaculoase, altele au avut căderi excesive