Producatorul de bere Ursus Breweries, care detine marcile Ursus si Timisoreana, ia in considerare o extindere de brand pe segmentul berilor fara alcool, pentru a-si completa portofoliul de produse, spune Dieter Schulze, presedinte si CEO al Ursus Breweries.
"Credem ca actualul portofoliu mai are potential sa creasca, un dezavantaj pentru noi in acest moment fiind lipsa unei beri fara alcool. Desi am inceput importurile pe acest segment din Ungaria, nu credem ca e o solutie pe termen lung si ne gandim la productie locala. Va fi probabil o extindere de brand pe segmentul berilor fara alcool", spune Dieter Schulze.
Ursus era singurul jucator din top trei care nu detinea in portofoliu un brand pozitionat pe segmentul berilor fara alcool. Liderul pietei, Brau Union, detine Schlossgold, in timp ce Interbrew, al treilea producator din piata, concureaza pe acest segment cu Bergenbier fara alcool. Un alt brand din piata este Driver, produs de Martens Galati.
"Berea fara alcool sau cea cu un continut scazut de alcool nu detine mai mult de 2% din piata in prezent, insa are potential de crestere. Va deveni un segment important in piata, la fel cum se intampla si in celelalte state europene", spune Schulze.
Decizia companiei de a intra pe segmentul berilor fara alcool vine dupa ce, anul trecut, vanzarile brandului Timisoreana s-au dublat dupa lansarea ambalajului PET, in luna iulie. Pana la acel moment, Ursus avea un singur brand, Ciucas, pe piata berii la PET, segment cu cea mai mare rata de crestere in ultimii trei ani. Spre comparatie, Brau Union detinea in iulie anul trecut patru marci ambalate si la PET (Golden Brau, Bucegi, Gambrinus si Hategana), iar Interbrew avea o pozitie puternica pe segmentul PET prin intremediul Bergenbier, Noroc si Lowenbrau.
"Nu poti concura serios pe piata fara PET, un segment care anul trecut a reprezentat circa 40%