Exoticul SUV Lamborghini Urus va sosi pe piaţă în 2016, probabil rebotezat, iar platforma donatoare va fi structura celei de-a doua generaţii Audi Q7.
Arhitectura MLB, adică noua platformă longitudinal modulară “înălţată”, concepută special de Audi pentru marile tot-terenuri din grupul Volkswagen (beneficiare de motoare amplasate longitudinal), va fi utilizată şi pe dedesubtul bestiei Urus.
Afişat în toată măreţia sa, gigantul din Sant’Agata Bolognese va măsura 5 metri lungime, peste 2 metri lăţime, însă va fi scund de doar 1,6 metri, adică cam cât un VW Golf. Caroseria brăzdată de feţe şi muchii multiple susţine o alură ultra-atletică ce-şi disimulează vizual masivitatea prin linii prelungi, cu fascii musculoase, suprafeţele vitrate fiind înguste şi reduse la minimum, iar pavilionul puternic arcuit va fi în stilul unui coupe. Oferta va include nişte roţi pe 24 de ţoli, frâne ceramice şi numeroşi apendici aerodinamici meniţi a îmbunătăţi curgerea aerului şi responsabili de generarea de forţe de apăsare ori de sucţiune, după caz.
În vreme ce gemenii Audi Q7/coupe-ul Q8 vor cântări în jurul a 2 tone, Lambo Urus va fi mult mai suplu, graţie prezenţei extensive a fibrei de carbon, astfel încât va fi mai uşor decât orice concurent direct.
Motoarele V10 şi V12 dezvoltate de italieni “in house” vor avea puteri de până la 600 CP, însă graţie sinergiilor cu marca Audi sub aripa căruia Lamborghini se dezvoltă excelent de mulţi ani, nu este exclus un transplant al unui V8 bi-turbo de 4.0 litri care pe RS6 şi RS7 dezvoltă o putere de 560 CP şi 700 Nm. În schimb însă, cum era de aşteptat, niciun trăncănit de diesel nu se va aciua sub capota plonjată a lui Urus.
Numele Urus este, conform tradiţiei Lamborghini, împrumutat de la o rasă de tauri spanioli, la fel cum Gallardo, Murcielago, Aventador ori Cabrera omagiază tot atâţia bravi tauri ce făceau în trec