Ministerul Transporturilor va înlocui până la sfârşitul anului categoriile de trenuri operate de CFR Călători, respectiv intercity, rapid, accelerat şi personal, cu cele din legislaţia europeană, astfel că şi tarifele biletelor vor fi modificate pentru a fi în concordanţă cu noile grupe de trenuri.
“Pentru realizarea acestei prevederi care presupune transformarea celor patru categorii actuale de trenuri şi anume: intercity, rapid, accelerat, personal în trenuri Intercity, InterRegio şi Regio sunt necesare modificări legislative, modificarea reglementărilor şi dispoziţiilor profesionale în domeniu, precum şi modificarea variantelor tarifare de vânzare şi implicit a softului de vânzare”, se arată într-un proiect de ordin al ministrului Transporturilor, Anca Boagiu, transmite Mediafax. Ordinul va intra în vigoare la 11 decembrie, când va intra în vigoare viitorul mers al trenurilor. Noile categorii de trenuri vor fi: Intercity (IC) - care la rândul lor se clasifică în Eurocity IC, Euronight IC, Intercity IC şi Intercity Night – , InterRegio (IR) – Interregio IR şi Interregio Night -, Regio (R) – Regio Express, Regio şi Regio Urban/Suburban.
Trenurile Intercity Eurocity IC operează între oraşele importante, în trafic intern sau internaţional şi respectă în totalitate anumite criterii de calitate, iar cele Euronight circulă în aceleaşi condiţii, însă noaptea. Trenurile Intercity IC operează între oraşele importante, circulă de regulă în timpul zilei, incluzând destinaţii internaţionale, şi asigură o viteză medie de minim 60 kilometri pe oră. În schimb, trenurile Intercity Night circulă noaptea şi trebuie să ofere servicii suplimentare de transport cu vagoane dormit şi/sau cuşetă, iar viteza medie minimă este de 55 kilometri pe oră. De asemenea, acest tip de tren poate avea în compunere vagoane ale operatorilor feroviari străini care oferă servicii specifice pr