Şi nu numai. Oboseala este o stare profundă şi multilaterală de protest, prin care sistemul de apărare al corpului nostru îşi cere dreptul imperios la binecuvântata şi necesara odihnă! Refacerea sistemului psiho-fizic al corpului uman supus unui travaliu îndelungat este dincolo de voinţa noastră şi numai un individ fără instrucţia de bază poate crede că el este deasupra voinţei corpului care îşi cere dreptul la refacere!
Cea mai mare eroare pe care un om, în general şi un şofer, în mod special o poate face este aceea de a-şi forţa limitele rezistenţei fizice! Când simţi că-ţi este somn, du-te omule la culcare! Formula nefericită a accidentului colectiv are “ingrediente” îndeobşte cunoscute de oamenii legii, poliţiştii de la rutieră cu precădere, şi cei care se ocupă de autoinstruirea lor automobilistică lecturând în acest sens cele consemnate în diversele lucrări de specialitate privind şi ascultând buletinele informative ale posturilor tv şi radio ori lecturând articole de informare cu concluzii şi învăţăminte extrase din astfel de nenorociri.
Evident că între primele informaţii referitoare la mecanismul producerii unui accident, consecinţele acestuia şi implicaţiile socio-economice, pe de o parte şi, pe de altă parte, analiza intimă a cauzei ori cauzelor ce au determinat nenorocirea rutieră există o deosebire. În timp ce primele date ce privesc o catastrofă rutieră au în vedere latura senzaţională a acesteia, analiza intimă se finalizează sau ar trebui să se finalizeze cu explicaţii certe, clare, fundamantate,cu privire la elementul negativ ce a premers evenimentul rutier, pentru a fi clar pentru orice şofer să nu repete o astfel de greşeală fatală!
Nu de puţine ori am consemnat în acest site despre nevoia de a nu provoca destinul, despre necesitatea de a nu încerca, la volan, testarea rezistenţei la efort. Accidentele rutiere datorate adormi