Diferentele de pana la 10% dintre preturile din magazine si cele de pe site-uri, ca si comoditatea achizitiei, ii incurajeaza pe tot mai multi cumparatori sa apeleze la comertul electronic, informeaza Adevarul.ro. Sursa imagine: curierulnational.ro
In Romania, comportamentul cumparatorilor arata mai mult o retinere fata de comertul online, insa cresterea acestui sector este superioara tarilor din regiune, reiese din studiile de piata prezentate ieri de conducerea retailerului online eMAG.
”Aproape jumatate (47%) din romani se informeaza de pe internet despre produse si preturi, dar in urmatoarea etapa 63% din ei merg si cumpara tot din magazinele clasice si doar 36% cumpara acele produse in varianta online. Asta in timp ce 96% din cei care se informeaza in magazine ajung sa si cumpere offline si doar 4% se informeaza din magazin si apoi cumpara online“, a declarat Iulian Stanciu, directorul general al eMAG. In prezent, 76% din populatia de 16-55 de ani este conectata la internet (acasa, la serviciu sau oriunde altundeva), dar numai un sfert din acest segment (27%) cumpara online.
Pondere peste media UE
Chiar si in aceste conditii, sau poate tocmai din cauza ca romanii sunt inca reticenti la achizitiile electronice, piata are un potential de crestere spectaculos. „Din perspectiva retailului online stam mai bine decat multe alte tari. Daca media pietei europene este de 16,8% in ceea ce priveste comertul electronic pe acest segment, anul trecut, in Romania, 20,3% din vanzarile de produse electronice, electrocasnice si IT au venit din online“, a spus Stanciu.
Anul trecut, la eMAG, cea mai mare comanda a fost de 33.000 de euro, fiind realizata de o persoana fizica, iar cel mai scump produs comandat a fost o imprimanta de format mare (plotter) de 18.000 de euro. „Cea mai dificila comanda de livrat a fost o combina si un televizor in locali