Şampania de lux urcă din nou în topul preferinţelor consumatorilor, după ce, timp de doi ani, populaţia a dat prioritate brandurilor mai puţin prestigioase, dar mai ieftine, relatează Bloomberg. Sursa: Hepta
"Piaţa devine polarizată", spune Andrew Hawes, managing director la Metzendorff, distribuitorul Bollinger în Marea Britanie, şi preşedintele Asociaţiei Distribuitorilor de Şampanie din această ţară. După ce au aplicat reduceri în 2009, "vedem că în acest an unele branduri nu mai apelează la această soluţie", susţine Andrew Hawes.El estimează că această tendinţă va continua.
Vânzările celor mai scumpe vinuri spumante, printre care şi cele produse de LVMH Moet Hennessy Louis Vouitton SA, susţin acest trend. Consumatorii bogaţi scot din nou din buzunare peste 100 de euro pentru o sticlă de şampanie. Vânzările pe acest segment au scăzut în 2008 şi 2009, când consumul de lux "era considerat inacceptabil de către societate", declară şeful Asociaţiei britanice a Distribuitorilor de Şampanie.
Vânzările de şampanie sunt estimate să scadă cu 0,9% în valoare în acest an, conform unui studiu Euromonitor. Însă volumele vândute ale celor mai scumpe şampanii vor creşte în fiecare an, până în 2015, cu o rată de 1,8% pe an.
Prăbuşirea vânzărilor "poate fi pusă pe seama Lehman", spune Hawes, referindu-se la falimentul băncii americane Lehman Brothers, din toamna anului 2008. "La sfârşitul anului 2008, dacă intenţionai să consumi un brand premium de şampanie, trebuia să o faci ascuns în magazia din curte", descrie el contextul de atunci.
Recunoscuţi de Ludovic al XIV-lea
Şampania este produsă din strugurii care cresc doar în regiunea Champagne, situată în nord-estul Franţei. Băutura se produce din trei soiuri de bază: Pinot Noir, Chardonnay şi Pinot Meunier şi a devenit populară după ce regii Franţei, printre care Lu