•A fost lansata lucrarea "Clasificarea Internationala a Functionarii, Dizabilitatii si Sanatatii", coordonata de Catalin Bucinski
Tema seminarului desfasurat sambata la Complexul Unirea s-a axat pe problemele cu care se confrunta un retardat mental, posibilitatile de invatare si aplicare a cunostintelor invatate, gandire, rezolvarea problemelor si luarea deciziilor. Acest simpozion a fost organizat de Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap (ANPH), reprezentata de Crina Elisei, inspector al ANPH in colaborare cu UNICEF, Organizatie Internationala pentru Protectia Copilului si Centrul de Resurse si Informare pentru Profesiuni Sociale (CRISP). La acest seminar au participat doctori de specialitate din toate judetele din Moldova, respectiv Bacau, Botosani, Suceava, Vaslui si Galati si inspectori ai ANPH. Invatarea de baza a unui copil cu handicap consta in copierea, repetarea, invatarea cititului, a scrisului, a socotitului, dobandirea deprinderilor si invatarea primara. Ariile majore ale vietii unui retardat mental se refera la educatia, munca si angajarea in munca, viata economica si domestica.
In cadrul seminarului a fost prezentata cartea "Clasificarea Internationala a Functionarii, Dizabilitatii si Sanatatii", (CIF), coordonata de Catalin Bucinski, director al Institutului National de Combatere a Excluziunii Sociale. "Aceasta carte se aliniaza impreuna cu conceptele moderne privind marginalizarea unui copil cu handicap, care este un cuvant indizerabil din punct de vedere etic. Treptat, se va trece la inlocuirea cuvantului 'handicap' cu 'restrictie in participarea sociala'. Intelegand mai bine o astfel de persoana o poti plasa mai bine in viata sociala. Capacitatea de a nu te descurca este o mare dizabilitate", a declarat Catalin Bucinski. Potrivit celor declarate de catre Monica Stanciu, director in cadrul ANPH, odata cu lansa