Cea mai mare companie aeriană low-cost din Marea Britanie, easyJet, a anulat un zbor de noapte, iar apoi a informat pasagerii că trebuie să aştepte 86 de ani până la următorul zbor, relatează „The Independent”.
În timp ce aşteptau pe aeroportul din Geneva, cei 130 de pasageri ai zborului 8485 au primit un e-mail de la easyJet, în care erau anunţaţi că vor rămâne la sol încă vreo opt zeci de ani. În mesajul companiei aeriene, se menţiona că decolarea va avea loc la ora 11:00, pe 29 iulie 2099. „Vă scriem pentru a vă informa că zborul 8485 va pleca la 11:00 (ora locală) pe 29/07/2099”, se arată în e-mailul companiei.
În acelaşi text, compania aeriană le cerea scuze pasagerilor pentru neplăcerile cauzate de amânarea unui zbor până aproape în cel de-al 22-lea secol, exprimându-şi speranţa că aceştia „vor mai da o şansă companiei în viitor”.
Motivul invocat pentru întârzierea de câteva zeci de ani au fost condiţiile meteorologice nefavorabile din Geneva. Întrucât întârzierea se datora vremii nefavorabile, „e puţin probabil” ca banii pentru cursă să fie returnaţi, dar dreptul pasagerilor la trei mese zilnic, cameră de hotel şi două apeluri internaţionale rămâne neştirbit.
Potrivit calculelor făcute de cotidianul englez, la preţurile actuale din Elveţia, până în 2099 cheltuielile easyJet s-ar fi ridicat la 6 milioane de lire sterline pentru fiecare pasager, de 100.000 de ori mai mult decât tariful mediu plătit.
Un purtător de cuvânt al companiei aeriene a declarat ulterior că s-a produs o eroare în sistem care a afectat un singur zbor. „Chiar şi noul nostru acord privind flota de avioane pe termen lung nu merge atât de departe', a remarcat el.