CEC Bank a înregistrat incorect în evidenţa contabilă rambursarea anticipată a unui credit, a raportat ca restanţier un client la Biroul de Credit şi a închis mai multe unităţi bancare imediat după procesul de rebrandure.
În plus, a înregistrat cu întârziere, în evidenţa contabilă, mai multe achiziţii. Acestea sunt o parte dintre neregulile constate de Curtea de Conturi în urma controlului privind activitatea băncii în 2009-2010.
Printre neregulile menţionate în Raportul public pe 2010 al Curţii Conturi privind activitatea CEC Bank se înscrie “înregistrarea incorectă, în evidenţa contabilă, a unei operaţiuni de rambursare anticipată a unui credit şi a accesoriilor aferente, abatere constatată la Sucursala Zalău, unde, suma depusă la bancă de un client, în vederea rambursării anticipate a unui credit de nevoi personale, a rămas în contul curent al acestuia, fără să fie acoperit creditul, clientul figurând, în mod eronat, ca fiind dator la bancă cu suma în cauză. Abaterea a fost înlăturată în urma verificării efectuate de bancă, la solicitarea clientului”.
Pentru rezolvarea acestei situaţii, a fost aprobată solicitarea sucursalei de a se majora cheltuielile băncii cu suma respectivă, fiind debitat contul de cheltuieli diverse de exploatare şi creditându-se contul curent al clientului. Operaţiunea ar fi trebuit să fie reglată prin afectarea rezultatului reportat şi nu prin majorarea cheltuielilor. Astfel, au fost încălcate prevederile Legii contabilităţii nr.82/1991, republicată şi ale Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal.
De asemenea, în Raport se mai arată că abaterea a fost constatată şi în cazul unui client, beneficiar al unui credit de nevoi personale în sumă de 7,5 mii lei, primit de la Sucursala Suceava, despre care banca, în condiţiile prezentate mai sus, a transmis informaţii negative la Biroul de Credit.
Unităţi rebranduite