Dincolo de ineditul denumirii BMW 420d, acest elegant gran-turismo premium este versiunea coupe rebotezată a actualei Serii 3 bavareze ce are sub capota motorul turbodiesel commonrail în patru cilindri de 1.995 cmc şi 184 CP.
Ar părea ciudată asocierea unui consumator de motorină cu o caroserie în două portiere, mai sexy ca oricând. Nemţii însă nu ar fi dat şanse unei asemenea versiuni dacă trăncănitul pregnant de diesel ar sabota pedigree-ul ce se vrea a fi în continuare sportiv. Deşi este vorba despre un motor în patru pistoane, acesta merge rotund, aproape ca unul în clasica formulă L6.
Precedenta caroserie a Seriei 3 Coupe era deja un salt mare înainte comparativ cu modelul E46 în două uşi. Seria 4 de la BMW duce însă noţiunea de rafinament a formelor la un nivel ce ridică ştacheta cu cel puţin două gradaţii peste un pas evolutiv obişnuit. Măsurile exterioare sunt 4.638 mm lungime, 1.825 mm lăţime, 1.362 mm înălţime, o upgradare faţă de generaţia lansată în 2007 (Lxlxh: 4.61 metri, 1.80 m şi 1.42 m). Ampatamentul a sporit la 2.810 mm, iar coroborat cu o revizuire a poziţionării banchetei în habitaclu, reiese un spaţiu în spate surprinzător de comod pentru două persoane, care au loc suficient la genunchi şi cap, în ciuda plafonului mai jos ca al berlinei.
Maşina e inginerită zdravăn şi se conduce ca un vis. Cutia de viteze, răspunsul motorului ori incisivitatea direcţiei se pot controla de la comutatorul Driving Experience Control cu programele Eco Pro, Comfort, Sport şi Sport Plus. Cuplat la un şasiu adaptiv care întăreşte suspensia acompaniat de un “click”, acum este posibil să transformi un diesel într-un GT rafinat. Pe Comfort, suspensiile se simt ceva mai confortabile ca la vechiul E92, fără însă a atinge performanţa pernelor de aer de la Mercedes, în vreme ce pe extremul Sport Plus, coupe-ul Seria 4 se încoardă, devine mai rigid şi mai ţeapăn,