Criza financiară şi apariţia mallurilor au lăsat centrul Clujului magazinelor cu haine de mâna a doua şi chioşcurilor cu mâncare Magazinele cu produse de mâna a doua, cele de tip outlet sau cele care anunţă produse din categoria „Totul la 10 lei” au înlocuit spaţiile comerciale centrale ale magazinelor unor branduri consacrate.
Agenţii imobiliari pun această situaţie pe seama recesiunii, chiar dacă preţul de închiriere a spaţiilor din centrul Clujului a scăzut cu până la 30%. Dacă un spaţiu comercial de pe strada Eroilor se închiria anul trecut cu 50 de euro metrul pătrat, acum acest lucru este posibil cu doar 30 de euro, în funcţie de poziţie, de frontul vitrat sau de suprafaţă.
„O surpriză sunt numeroasele magazine de tip second-hand sau outlet care au împânzit centrul oraşului. Acest lucru se datorează în principal crizei economice în care ne aflăm şi scăderii puterii de cumpărare a românilor”, a declarat pentru „Adevărul de Seară” Georgiana Man, directorul de marketing al Agenţiei imobiliare Nobila-Casa.
Nu duc lipsă de clienţi
Aceasta a precizat că un alt factor care a contribuit la dispariţia magazinelor unor branduri consacrate din centru a fost deschiderea celor două malluri clujene, Iulius Mall şi Polus Center, unde acestea s-au relocat.
Dacă mulţi dintre proprietarii magazinelor cu haine înregistrează scăderi procentuale ale vânzărilor, nu acelaşi lucru se întâmplă şi în cazul magazinelor de tip second-hand. „Vânzările faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut au rămas constante.
Preţurile de închiriere, comparativ cu vânzările, mi se par, totuşi, foarte mari”, a declarat proprietarul magazinelor de tip second-hand Tabita, care a ţinut să nu îi fie dezvăluită identitatea.
Second-handurile, „prea centrale”
„Sunt haine de calitate, unele chiar n