Jucătorii din industria auto cer autorităţilor predictibilitate şi politici unitare, aşteaptă revenirea cererii din partea clienţilor şi spun că unul din punctele slabe ale României este infrastructura rutieră nedezvoltată.
"Într-un peisaj atipic, aşa cum a fost industria românească în mai toate timpurile, într-un peisaj lipsit de predictibilitate şi de politici unitare, sarcina operatorilor economici care activează în acest segment este una extrem de dificilă. Lipsa de predictibilitate care s-a instalat la nivelul mecanismelor pieţei în ansamblul lor are o implicaţie directă asupra comportamentului cumpărătorului şi asta sigur că schimbă foarte mult randamentul şi eficienţa politicilor pe care operatorii economici le pot aplica în această piaţă", a declarat Cristian Milea, directorul general al Opel România, la conferinţa "Cheie, contact, sales - Cum relansăm industria auto din România", organizată marţi de Ziarul Financiar.
Vânzările Opel au înregistrat o creştere de 3,5% în primele patru luni, pe o piaţă care a scăzut în acest interval cu 10,8%, potrivit sursei citate.
Milea a afirmat că există încă apetit din partea investitorilor pentru a intra în această industrie, în ciuda regresului pieţei.
"Proiectele care se derulează acum au rolul unor optimizări ale unor proiecte de industrie deja existente", a spus reprezentantul Opel România.
Reţeaua companiei fost extinsă cu trei puncte în ultimele şase luni, alte trei proiecte fiind în prezent în derulare.
Prezent la eveniment, Viorel Dumitrescu, consilier Direcţia de Politici Industriale la Ministerul Economiei, a prezentat unele date privind evoluţia afacerilor şi numărul de angajaţi din sectorul auto, în intervalul 2009-2011.
Printre "punctele tari" ale industriei auto se numără costul muncii încă relativ redus şi forţa de muncă calificată şi uşor adaptabilă la tehnolo