Potenţialul financiar al faimoasei cefalopode era uriaş, analiştii economici apreciind că ea putea câştiga, uşor, 2-3 milioane de lire sterline din reclame
Caracatiţa Paul, una dintre vedetele Campionatului Mondial de fotbal din Africa de Sud, care a avut dreptate în toate predicţiile făcute înaintea meciurilor de fotabl a murit. "Paul a murit liniştit în timpul nopţii, din cauze naturale", a explicat conducerea acvariului din Oberhausen (Germania), într-un comunicat oficial. Octopodul şi-a câştigat celebritatea după ce a prezis corect cine va câştiga 8 meciuri, inclusiv finala, când a ales Spania în defavoarea Olandei.
O afacere extraordinară
Celebritatea ei a făcut rapid înconjurul lumii, în special pe internet, şi au apărut oferte financiare mai mult decât fabuloase. Astfel, o casă de pariuri din Rusia a oferit 100.000 de euro pentru caracatiţa Paul, suma nefiind bătută în cuie. Patronul respectivei case de pariuri s-a arătat dispus să plătească şi mai mult, dar s-a izbit de refuzul celor de la acvariul din Oberhausen, care au anunţat că nu este de vânzare, indiferent de oferte. Iar nemţii aveau motive serioase să refuze să o vândă în condiţiile în care milioane de oameni au vizitat acvariul pentru a vedea cea mai faimoasă caracatiţă din lume, iar potenţialul ei financiar era, la vremea Campionatului Mondial, imens.
Celebrul post american de televiziune CNN a realizat chiar un reportaj privitor la caracatiţa Paul, solicitând părerea câtorva experţi în marketing cu privire la potenţialul octopodului de a face bani.
Prima caracatiţă milionară
Max Clifford, un "PR guru" în Anglia, credea că celebritatea caracatiţei putea să genereze, uşor, venituri de 2-3 milioane de lire sterline, dacă nu chiar mai mult, "pentru că, să nu uităm, Paul este cunoscută în întreaga lume". Iar printre sloganurile cu care Paul putea fi promovat, Ma