Când toată suflarea politicienilor şi a echipelor angrenate în campania electorală stătea cu ochii pe Realitatea TV şi Antena 3, pentru a afla, duminică, la ora 21.00, rezultatele sondajelor
Când toată suflarea politicienilor şi a echipelor angrenate în campania electorală stătea cu ochii pe Realitatea TV şi Antena 3, pentru a afla, duminică, la ora 21.00, rezultatele sondajelor la ieşirea de la urne (exit-polluri), circa 1,5 milioane de români din mediul urban urmăreau (cu sufletul la gură) ultimul episod din telenovela "Inimă de ţigan".
Audienţa medie a programului (intervalul orar 20.30 - 23.12) a fost de 1.763.000 de telespectatori pe minut, adică 15,5% rating. Nici măcar un meci cu miză al Stelei sau al echipei naţionale n-a făcut o asemenea audienţă. În intervalul 21 - 23, când lumea politică era răscolită de exit-polluri şi declaraţii pentru presă, "Inimă de ţigan" avea o medie de 1.826.000 de telespectatori pe minut (16,1% rating).
Ciocnirea ratingurilor pe ştiri
Aşadar, impresia că spaţiul televiziunilor a fost ocupat de alegerile locale este total falsă. Cele două posturi de ştiri, Realitatea TV şi Antena 3, se pot consola cu ideea că, pentru publicul cărora li se adresează, şi-au făcut datoria. Desfăşurarea de forţe jurnalistice pentru a acoperi acest eveniment a fost uriaşă. Eforturile s-au văzut în sondaje, audienţele fiind superioare celor dintr-o perioadă obişnuită.
La ora 21.00, când rezultatele exit-pollurilor au fost anunţate, Realitatea TV a înregistrat 3,5 puncte de rating în mediul urban, în timp ce Antena 3 a avut 2,9%. În următorul minut, ratingul a fost de 3,9% pentru Realitatea TV şi de 2,6% pentru Antena 3.
Diferenţa e în marja de eroare. În primul sfert de oră de la anunţarea rezultatelor (21.00 - 21.15), Realitatea TV a avut un rating de 3,9%, în timp ce Antena 3 a înregistrat 2,6%. Audienţa pe sfer