Oficialii grupului Flamingo International estimeaza ca piata locala de IT&C, electronice si electrocasnice va avea in perioada urmatoare un ritm accelerat de crestere, de aproximativ 10-15% pe an, urmand ca intr-un interval de circa 3-5 ani, aceasta sa atinga nivelul actual al celorlaltor piete din Europa Centrala si de Est, precum Cehia si Ungaria.
Valoarea actuala a acestei piete in Romania este putin sub un miliard de euro, in timp ce pietele din Europa Centrala si de Est, in special cele din Ungaria si Cehia, au un avans de 40-50%, inregistrand o valoare de aproximativ 1,4 miliarde euro.
Potrivit estimarilor facute de grupul Flamingo International, valoarea actuala a pietei romanesti de electronice, electrocasnice si IT&C se situeaza la putin sub un miliard de euro, segmentul de IT&C contribuind cu 25%, cel de brown goods (electronicele negre) cu 35%, iar cel de white goods (electrocasnicele albe) cu 40%.
„Desi in Romania, datorita numarului mare al populatiei, volumul de vanzari pe segmentul de IT&C este putin mai mare decat cel inregistrat in Ungaria sau Cehia, sunt inca diferente semnificative in ceea ce priveste valoarea vanzarilor, principala cauza pentru aceasta fiind sensibilitatea mai ridicata la pret a consumatorilor din Romania comparativ cu pietele din Europa Centrala si de Est,
acest lucru generand volume mai mari de vanzari pe segmentul economic,” a precizat Jiri Rizek, director executiv al grupului Flamingo International.
In Ungaria si Cehia, segmentul de IT&C contribuie cu 40% la valoarea totala a acestei piete, in timp ce segmentele de brown si white goods detin fiecare cate 30%.
Directorul executiv al grupului Flamingo considera ca acesta este un semn ca segmentul IT&C are un potential mare de dezvoltare in Romania si estimeaza ca in urmatorii 2-3 ani va sta la baza cresterii