Pe lângă faptul că „autostrada” va avea imensa lungime de 70 km, contractul a fost împărțit în 4 loturi, iar lucrările de construcție se estimează că vor dura 3 ani. Asta cu toate că nu se construieşte de la zero, ci pe actualul drum european, şi niciunul dintre tronsoane nu este mai lung de 25 km. Nimeni nu spune pe unde va fi deviat traficul rutier deosebit de intens pe perioada şantierului?
În urmă cu câteva zile, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a postat pe pagina de internet un anunţ (http://www.cnadnr.ro/proiect_pcd.php?id=606) prin care informează constructorii interesaţi de participarea la licitaţia pentru construcţia autostrăzii Turda - Sebeş că termenul limită a fost prelungit până data de 1 octombrie, la ora 16.
Iniţial, termenul pentru depunerea ofertelor sau a cererilor de participare la licitaţie a fost 12 septembrie. În 8 august, CNADNR a anunţat prelungirea termenului până pe 17 septembrie, pentru ca acum să fie din nou extins.
„În luna iulie se termină documentaţia de transformare din drum expres în autostradă, până în decembrie vom avea terminate procedurile de licitaţie şi de atribuire, vom avea un contract semnat. Suntem obligaţi să terminăm autostrada până în 2016, pentru că am reuşit să o băgăm pe alocarea financiară 2007 - 2013, pe facilitatea N+3. Deci, va trebui terminată până în 2016”, a explicat ministrul Dan Șova, în 8 iunie, la Blaj. Pentru 70 km, PATRU contracte!
Tronsonul de autostradă Turda - Sebeș va avea 70 de kilometri şi va fi împărţit în 4 loturi.
Valoarea totală estimată a contractului, fără TVA, depăşeşte 2,481 miliarde de lei, suma incluzând şi procentul de 10% pentru cheltuieli diverse şi neprevăzute.
Contractul este finanţat din Fondul de Coeziune (85%), în cofinanţare cu bugetul de stat (15%). Procedura va fi tip licitaţie deschisă, iar criteriul de atr