Romtelecom are şansa să dea tonul pieţei, cu un RCS &RDS fără bani şi un UPC fără energie. După ce ani la rând, Romtelecom s-a chinuit să îşi păstreze clienţii tradiţionali de telefonie fixă, acum compania joacă pe cartea agresivităţii.
Cu trei-patru ani în urmă, Richard Anderson, fostul CEO al UPC - pe atunci, cel mai mare operator de cablu din România - spunea despre compania de telefonie fixă Romtelecom că este un „uriaş adormit"Romtelecom se afla atunci într-un con de umbră.
Pe lângă o imagine proastă, generată de trecutul său ca monopol de stat, operatorul se complăcea în situaţia de a pierde cotă de piaţă în favoarea unor mai tineri competitori, precum UPC sau RCS&RDS.Romtelecom îşi pierdea clienţii tradiţionali de telefonie fixă, iar pe pieţele de televiziune şi Internet era cvasiinexistent. Şi toate asta în ciuda faptului că operatorul moştenise o reţea extinsă în toată ţara al cărui potenţial nu era folosit aproape deloc.
Însă între timp, uriaşul nu numai că s-a trezit de-a binelea, dar a şi început să zdruncine poziţia până acum confortabilă a concurenţei. A rămas numărul unu pe piaţa de telefonie fixă, dar nu asta este marea peformanţă. Mai nou întărit de intrarea Deutsche Telekom în acţionariatul grupului elen OTE - acţionarul majoritar al companiei - Romtelecom este al doilea mare operator de Internet, televiziune prin satelit (DTH), iar la sfârşitul anului trecut a intrat pe piaţa televiziunii prin cablu, prin achiziţia unui jucător mic. Şi există suficiente argumente care ne fac să credem că aceasta nu va rămâne prima şi ultima.
RĂZBOIUL DE GHERILĂ
Trezirea uriaşului a început din primăvara lui 2007, când la conducerea Romtelecom venea Yorgos Ioannidis, un grec ce şi-a pretrecut prima parte din viaţă în Turcia. El prelua de la americanul James Hubley, o companie care - deşi se confrunta cu o hemoragie a clienţilor - era sta