Inventivitatea şi îndrăzneala escrocilor, manifestate pe fondul credulităţii şi lipsei de informare de care dau dovadă unii dintre semenii noştri, fac ca numărul sesizărilor privind fapte de înşelăciune prin telefon să crească aproape în fiecare zi.
Numai de la începutul acestei săptămâni, la Inspectoratul de Poliţie Judeţean Brăila au fost înregistrate nouă astfel de sesizări.
Unul dintre cazuri este al brăilencei N.F., de 57 ani, care a sesizat la Poliţie faptul că a fost înşelată prin telefon cu suma de 1.100 lei, de către o persoană care s-a recomandat a fi avocatul ginerelui său, care i-a comunicat că acesta a accidentat un copil şi i-a cerut să achiziţioneze coduri de reîncărcare a cartelelor telefonice, pentru a-l ajuta să scape de răspundere.
"De la începutul acestui an, peste 80 de persoane din judeţul Brăila au căzut în plasa celor care folosesc reţelele de telefonie mobilă sau fixă, pentru a obţine câştiguri nemuncite.
În ciuda repetatelor avertismente transmise de către poliţiştii brăileni atât prin intermediul mass-media, cât şi în mod direct, cu ocazia activităţilor preventive desfăşurate pe străzile oraşului, numărul persoanelor înşelate prin metoda “accidentul” continuă să crească", a declarat ipp Jenel Sogor, purtător de cuvânt al IPJ Brăila.
Vă reamintim cum acţionează infractorii:
Victimele sunt contactate telefonic de persoane care se recomandă a fi rude apropiate (de obicei, fiu, ginere, nepot) şi, sub pretextul că au fost implicate în accidente de circulaţie grave, le solicită să trimită, prin sisteme de transfer bancar rapid (Western Union, Money Gram), diferite sume de bani, necesare pentru despăgubirea victimelor accidentului sau onorariul avocatului, ori să achiziţioneze coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice şi să le comunice.
În ultima perioadă se constată că infrac