Postmodernismul romanesc a avut, in premiera, o licitatie exclusiva. Artmark a organizat la mijloc de septembrie o noua licitatie inchisa, o licitatie cu selectie rezervata artistilor atasati perioadei postmodernismului. In oferta au aparut la un loc, fara nicio explicatie, Paul Neagu si Popescu Negreni, Sorin Dumitrescu si Sabin Balasa, Viorel Marginean si Constantin Flondor, Ion Musceleanu si Aurel Cojan. .. Interesanta panorama! Si dovada ca, pe piata, in jocul banilor, artistii sunt expusi egal.
Ca sa se ajunga la "Seniorii picturii romanesti postmoderne - doua colectii bucurestene" au trecut multi ani in care arta si artistii anilor '80 si '90 au fost ignorati de casele de licitatii.
La inceputul anului 2007, Alexandru Ghildus a ales sa aduca in licitatii lucrarile artistilor in viata. Isi exersa astfel experienta de negustor de arta noua din cele cateva galerii deschise anterior in hoteluri importante, dar si apropierea de artisti care i-au adus pentru o perioada si presedintia UAP.
Cu putine luni inainte, in decembrie 2006, Pavel Susara a organizat la Pogany o expozitie-licitatie foarte curajoasa: portrete ale lui Lenin si Dej stateau alaturi de desene ale lui Brauner, picturi nemaivazute ale lui Tuculescu, sau exercitii de stil semnate de Ilie Pavel sau Andrei Cadere. Totul se inchidea cu intrebarea: "1945 - 1965 realism socialist?" A fost pentru prima data cand, programatic, cineva a vrut sa expuna la un loc, spre comparare, artistii unei epoci prea incarcate si confuze.
Lucrurile au continuat pe linia Ghildus, arta contemporana nu a mai lipsit de la nicio licitatie - nici la Alis nici la GoldArt, iar apoi la Artmark. Nume ale unor artisti disparuti au revenit in circuitul comercial, tocmai in cea mai spectaculoasa formula a lui. Paul Neagu, de exemplu, este unul dintre numele mari care nu avea aproape nicio rezonanta pe piata