Guvernul intentioneaza sa infiinteze sapte registre electronice nationale care vor contine informatii despre populatie, taxe, societati, proprietati, asigurarile sociale, studenti si din domeniul rutier, acestea urmand sa fie gestionate de institutii din administratia publica centrala, relateaza agentia Mediafax.
"Registrele Electronice Nationale (REN) sunt Registrul Civil (Populatie), Registrul Taxelor, Registrul Companiilor (Agenti Economici), Registrul Proprietatilor (Identificare teritoriala, adrese si proprietati), Registrul Rutier, Registrul Asigurarilor Sociale si Registrul Sprijinului pentru Studenti. Institutiile responsabile, precum si structura si termenele pentru implementarea REN vor fi stabilite prin Hotarare a Guvernului, in termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei legi", se arata intr-un proiect de lege initiat de Ministerul Comunicatiilor.
In nota de fundamentare a proiectului de lege se precizeaza ca introducerea REN va reduce duplicarea datelor utilizate de sectorul public, prevenirea colectarii redundante a informatiilor de la persoane fizice.
"In prezent exista anumite registre, problema principala fiind intretinerea si accesarea datelor in conditii de siguranta, de catre diversii furnizori de servicii", se spune in nota.
Pentru fiecare REN, Guvernul va stabili descrierea generala privind caracteristica principala, principala utilizare a informatiilor inscrise, intretinerea si modul in care sistemele informatice asigura servicii care utilizeaza datele.
Potrivit proiectului de lege, institutiile responsabile pentru implementarea REN au obligatia sa permita accesul nediscriminatoriu la informatiile stocate, cu respectarea conditiilor de securitate si confidentialitate, tuturor sistemelor utilizator.
"Operatorii Sistemelor Utilizator au obligatia conectarii la REN, in cond