La un an şi jumătate de la achiziţia companiei Telemobil (Zapp), Cosmote - numărul trei pe piaţa de telefonie mobilă - a lansat primele sale abonamente care combină servicii de internet mobil cu voce mobilă şi SMS-uri.
Mutarea reflectă eforturile Cosmote de a recupera decalajul faţă de liderii pieţei Orange şi Vodafone, dar şi de a aduce compania pe profit net, după mai mulţi ani de investiţii susţinute.
În 2009 Cosmote a avut venituri de 424 mil. euro, faţă de 929 mil. euro - Vodafone şi 1,044 mld. euro - Orange, un rol semnificativ în această diferenţă fiind jucat şi de absenţa serviciilor de date mobile de mare viteză din oferta companiei controlate de grupurile OTE (Grecia) şi Deutsche Telekom (Germania). Dacă Vodafone (Connex) lansa serviciile de date 3G în 2005, iar Orange în 2006, Cosmote a venit cu prima ofertă de net mobil de mare viteză în luna ianuarie a acestui an, pe baza reţelei achiziţionate de la Zapp. Noile abonamente ţintesc în primul rând clienţii care folosesc telefoane mobile inteligente (smartphone-uri) şi sunt disponibile în patru variante, care includ şi un trafic lunar de 500 MB de date. Cosmote Experience, cel mai ieftin abonament din oferta destinată utilizatorilor de smartphone-uri, are un tarif lunar de 10,53 euro şi include 500 MB de trafic de date, 500 de minute şi SMS-uri în reţea şi 50 de minute de convorbiri către operatori naţionali şi unele destinaţii internaţionale. Numărul de minute şi SMS-uri incluse creşte odată cu tarifele, cel mai scump abonament, cu un tarif lunar de 23,18 euro, incluzând 700 de minute şi SMS-uri în reţea şi 280 de minute de convorbiri către destinaţii naţionale şi unele destinaţii internaţionale.
Pe fondul competiţiei puternice de pe piaţa locală, marjele de profit şi veniturile pentru voce sunt în scădere, astfel că operatorii încearcă să le conserve mărind numărul clienţilor care achiz