Carrefour Romania, cea mai mare retea de hipermarketuri din Romania, cu afaceri de peste un miliard de euro, estimeaza ca marcile private vor realiza peste doi ani aproximativ 20% din businessul retelei, adica peste 250 de milioane de euro, potrivit estimarilor ZF.
"Obiectivul nostru este ca in urmatorii doi ani sa ajungem sa comercializam intre 3.500 si 4.000 de produse sub marca proprie Carrefour. Tot atunci ne dorim ca ponderea marcilor private sa reprezinte 20% din vanzari fata de doar 6% cat este in prezent", a declarat Arnaud Dussaix, directorul de marfuri al Carrefour Romania.
In prezent, vanzarile realizate de Carrefour sub marcile proprii Nr.1, Carrefour, TeX si Bluesky se ridica la minimum 60 de milioane de euro, potrivit estimarilor ZF. Tinand insa cont de cresterea vanzarilor inregistrate de filiala locala a Carrefour in primul semestru, aceste vanzari vor fi chiar mai mari la finalul acestui an. In urma cu doar un an marcile private realizau intre 4 si 5% din vanzarile Carrefour Romania.
Reprezentantii retailerului francez realizeaza aceste estimari in special pe fondul lansarii unei noi marci proprii - Carrefour. Potrivit acestora, sub noua marca sunt realizate 1.200 de produse, atat alimentare, cat si nealimentare, din care aproximativ 500 de produse sunt fabricate de 40 de producatori romani. Conctractele acestora sunt incheiate pe o perioada de un an, cu posibilitatea de a reinoi parteneriatul in anul care va urma.
Dussaix a adaugat ca printre companiile romanesti care produc in acest moment pentru marca privata Carrefour se numara grupul European Drinks, Danone Romania, Orkla Foods Romania, Argus Constanta, Pambac Bacau, Farmec Cluj-Napoca si Vascar Vaslui.
Mai ieftine cu 20%
"Dezvoltarea de produse sub marca proprie reprezinta o tendinta foarte puternica in alte tari din Europa, ponderea acestora in