Realizarea Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav a ajuns la faza de finanţare. Firma care a câştigat licitaţia de realizare, IntelCan Canada, este în negocieri cu trei bănci europene şi cu una din Canada, pentru obţinerea finanţării necesare, 100 de milioane de euro. Pentru ca băncile să ofere această finanţare este nevoie de o verificare a fezabilităţii proiectului, pentru a se determina potenţialul de trafic. Astfel, la Braşov a venit o delegaţie a companiei Mott MacDonald din Londra. „Reprezentanţii acestei firme au solicitat detalii tehnice şi privind protecţia mediului. Au avut loc o serie de discuţii la Consiliul Judeţean şi la Camera de Comerţ şi Industrie pentru că evaluatorii au vrut să vadă care este susţinerea pe care proiectul o are din partea mediului economic braşovean. În paralel, am discutat şi despre semnarea contractului cu firma Intelcan, cea care va construi aeroportul. Mai avem de clarificat câteva aspecte, printre care şi durata de concesionare a locaţiei.”, ne-a declarat Iancu Vespasian (foto), consilier judeţean independent şi preşedintele Comisiei de monitorizare a realizării Aeroportului Internaţional Braşov -Ghimbav.
În ceea ce priveşte durata concesiunii, care este stabilită prin Hotărâre a Consiliului Judeţean ca fiind de 20 de ani, băncile nu sunt de acord. După cum spune Iancu Vespasian, bancherii cer o perioadă de concesionare de 30 de ani, „dar acest lucru nu se poate face din cauza legislaţiei româneşti. Încercăm să găsim o soluţie pentru a trece şi de acest pas”.
Totodată, s-a demarat procedura de obţinere a acordului de mediu, din partea Agenţiei Regionale de Mediu, după ce în prealabil a fost obţinut avizul de mediu, precum şi pentru obţinerea avizelor de construcţie de la autoritatea aeronautică. Realizarea Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav a ajuns la faza de finanţare. Firma care a câştigat licitaţi