Un studiu recent realizat de un think-tank din Bruxelles sustine ca bugetul Parlamentului European ar putea fi redus cu 400 de milioane de euro anual. Realizatorii ofera si masuri concrete prin care bugetul ar putea fi micsorat cu aproximativ 24%. Printre acestea se numara: micsorarea numarului de limbi straine in care sunt traduse documentele preparatorii, inghetarea salariilor membrilor PE, reducerea suprafetei pe care institutia isi desfasoara activitatea, inchiderea sediului de la Strasbourg si cresterea preturilor in cantinele institutiei.
Studiul a fost realizat de New Direction- The Fundation for European Reform, un think-tank de centru-dreapta al carui director este europarlamentarul britanic Geoffrey Van Orden, titreaza The Parliament.com. Acesta scrie pe pagina sa de internet ca: "nu am devenit un membru al Parlamentului European pentru a promova UE".
"Taierile propuse ar economisi aproape jumatate de miliard de euro fara a afecta functiile de baza ale institutiei", a declarat Van Orden cu ocazia lansarii studiului.
Studiul identifica o serie de masuri pentru diminuarea costurilor ce ar putea fi puse in practica fara sa aiba un impact prea mare asupra activitatii Parlamentului European:
1. Numarul limbilor straine in care sunt traduse documentele preparatorii ar trebui reduse la 5 sau 6, miscare ce ar economisi in jur de 40 milioane de euro pe an. La ora actuala se cheltuie anual in jur de 100 de milioane de euro pentru tarducerea documentelor, iar 90% din aceasta suma este folosita pentru documentele preparatorii. In conditiile actuale, introducerea a trei noi limbi straine ar rezulta in cresterea sumei la 128 milioane euro.
2. Parlamentul European ar trebui sa incerce sa reduca cu 10%, in urmatorii 3 ani, spatiul pe care isi desfasoara activitatea, rezultand o economie de 25 milioane de euro pe an. P