Criza îşi spune în continuare cuvântul pe piaţa muncii din România, astfel că oferta este net inferioară faţă de cerere. În acest context, există situaţii în care pentru un loc de muncă aplică şi câteva mii de oameni.
Jobul anului 2012, potrivit BestJobs, a fost agent de distribuţie marfă. Un număr de 6.600 de români au aplicat anul trecut pentru un anunţ cu acest loc de muncă. Candidatul ideal trebuia să aibă studii medii, carnet de conducere categoria B cu cel puţin trei ani de experienţă sau 300.000 de km parcurşi, cunoştinţe în domeniul auto, abilităţi de organizare şi flexibilitate. Salariul oferit pentru acest job a fost confidenţial, însă în anunţul postat pe Bestjobs se specifica faptul că “angajatorul oferea un pachet de salarizare motivant, un mediu de lucru dinamic cu posibilităţi de dezvoltare şi tichete de masă”.
Un alt loc de muncă pentru care au aplicat mulţi români a fost cel de operator pariuri sportive la o cunoscută agenţie de profil. Potrivit eJobs, anunţul lansat de compania în cauză pentru 10 posturi de operator de pariuri a strâns 11.918 de aplicaţii. “Acestea au fost joburi entry level, pentru care au putut aplica atât studenţi, cât şi persoane cu experienţă de minim 6 luni, fapt ce explică numărul mare. Practic, au putut aplica persoane care au lucrat în vânzări sau servicii clienţi, indiferent de industrie”, a declarat pentru gândul reprezentanţii eJobs.
Pentru nivelul de top, în 2012 bătălia s-a dat pentru un post de director comercial în industria bunurilor de consum (FMCG) al cărui salariu era cuprins între 3.500 şi 4.000 de euro, la care se adăuga un bonus în funcţie de realizări acordat după şase luni de la angajare. “Pentru acest post au aplicat 1.200 de candidaţi, din care 20% au avut CV-uri false cu expertizele şi competenţele cerute de post”, a declarat pentru gândul Petre Nicolae, directorul CBC România, com