Acest mesaj este promovat cu succes, în ciuda pandemiei care bate la uşă, a falimentelor, a situaţiei (încă) proaste a sectorului financiar, a şomajului din ce în ce mai ridicat. Din zece ştiri negative şi una bună, cea pozitivă este ridicată la gradul de breaking news, ducând de nas masele cu speranţa că răul a devenit istorie. Se întâmplă şi în SUA şi în România şi în Germania şi în Vietnam. Bursele sunt împinse cu grijă, de speranţă! Toată lumea ar trebui să
Acest mesaj este promovat cu succes, în ciuda pandemiei care bate la uşă, a falimentelor, a situaţiei (încă) proaste a sectorului financiar, a şomajului din ce în ce mai ridicat. Din zece ştiri negative şi una bună, cea pozitivă este ridicată la gradul de breaking news, ducând de nas masele cu speranţa că răul a devenit istorie. Se întâmplă şi în SUA şi în România şi în Germania şi în Vietnam. Bursele sunt împinse cu grijă, de speranţă! Toată lumea ar trebui să ştie că există două categorii mari de participanţi în piaţă: dumb money (masele) şi smart money (cei care ştiu mai multe şi mai bine). Rally-ul actual este dominat de dumb money. Smart money vând, aşteptând vremuri sigure. În 2007 şi 2008, lumea era îndemnată de analiştii de salon să cumpere, în special, SIF-urile în scădere (averaging down) susţinând că această tehnică (falimentară din start) ar putea să-ţi reducă costurile de cumpărare. Numai că nu a fost aşa; pierderile au devenit cumplite. În aceste zile, suntem martori ai strategiei inverse pentru a reduce din pierderi. Şi funcţionează! Ce deosebire este între averaging down şi up? În trend descendent, prima este falimentară, în trend ascendent, a doua este pozitivă.
Cum arată situaţia actuală*? Dacă facem zoom-in pe creşterea recentă, lucrurile merg excelent, cu creşteri serioase (chiar dacă este vorba de cumpărări ale localilor). Dacă facem zoom-out şi privim graficul aşa cum est