Marea majoritate a romanilor din mediul urban se asteapta la creșteri ale preturilor in 2011 (92%). In acelasi timp, mai mult de jumatate dintre ei (56%) estimeaza o durata a crizei economice de inca doi-cinci ani, relevă un studiu ISRA Center Marketing Research, dat publicitatii marti.
Exista si o categorie a „pesimistilor extremi” care considera ca durata crizei va fi mai mare de 5 ani (10% din locuitorii oraselor peste 50.000 de locuitori). In schimb, doar 5% sunt optimisti spun ca vad iesirea Romaniei din criza economica in mai putin de 1 an.
La nivelul intregii tari, locuitorii din Muntenia par sa fie cei mai pesimisti, atat in ceea ce privest durata crizei economice, cat si asteptarile legate de cresterea preturilor. La polul opus se situeaza cei din Moldova, care par sa fie mai increzatori in situatia economica.
Interesant este faptul ca nu se observa diferente in ceea ce priveste increderea in viitor in functie de venitul participantilor la studiu. Atat cei cu venituri mai reduse, cat si cei cu venituri mai mari sunt aproape la fel de putin increzatori in ceea ce priveste situatia economica a tarii.
Desi increderea romanilor intr-o viata mai buna este destul de scazuta, acestia nu si-au pierdut apetitul pentru noi provocari din partea comerciantilor si a producatorilor. Astfel, mai mult de jumatate dintre respondenti se asteapta la amplificarea actiunilor de marketing, cum ar fi: un numar mai mare de reclame, de promotii sau de oferte speciale.
In linie cu asteptarile lor ceva mai pesimiste, romanii preconizeaza si ca in urmatorul an se vor lansa ambalaje mai mici pentru produsele de larg consum. De asemenea, cei mai multi nu cred ca in urmatorul an va creste diversitatea produselor pe piata din Romania.