Marţi seară, la Ateneul Român, a avut loc un concert care a deschis cu brio sezonul Crăciunului, întorcându-i pentru două ore pe cei prezenţi cu gândul la ceea ce este cu adevărat important: viaţa însăşi. Paradoxal, sărbătorirea vieţii s-a făcut prin „Vocile din Cimitirul Vesel", un concert creat de irlandezul Shaun Davey pe „textele" crucilor de la Săpânţa. De altfel, Săpânţa s-a mutat aproape cu totul la Ateneu, prezenţi la concertul româno-irlandez fiind şi popa, şi primarul, şi urmaşul lui Stan Ioan Pătraş, cel care a adus faimă acestui sat din Maramureşul istoric, care altfel ar fi rămas anonim. Sala elegantă a Ateneului, obişnuită cu evenimente high class, cu Festivalul „George Enescu" şi cu conferinţe ale unor personaje prestigioase, printre care şi laureaţi ai Premiului Nobel, cel mai de fiţă loc din Bucureşti, adică, era plin-ochi de lume bună şi foarte bună: politicieni setoşi de cultură (măi, să fie), intelectuali, vedete de toate felurile, stele şi steluţe tv, feţe bisericeşti, oameni de afaceri, bancheri, români, maghiari, irlandezi, englezi, americani şi de alte naţionalităţi, într-un cuvânt toată crema Capitalei, venită să asculte cum sună epitafurile lui Stan Ioan Pătraş acompaniate de cimpoi.
Mândri nevoie mare, în straiele lor maramureşene, câţiva săpânţeni se plimbau printre doamnele îmbrăcate-n blănuri şi „amirosind" a Chanele. Faptul că elita Bucureştiului a venit să asculte vocea poporului este cea mai îmbucurătoare veste de la izbucnirea crizei mondiale şi până astăzi. Şi cu adevărat frumos a fost că nimeni nu a strâmbat din nas că textele cântecelor erau unele ţărăneşti, ba dimpotrivă.
Înfrăţire maramureşano-irlandeză
Concertul Orchestrei Române de Tinetet, dirijată de David Brophy, avându-i ca solişti pe Rita Connolly, pe cimpoerul Liam O'Flynn şi pe chitaristul Gerry O'Beirne, a constat nu doar