Finalizarea lucrărilor la secţiunea întâi a centurii Sibiului până la sfârşitul anului depinde mai ales de condiţiile meteo. Lucrările ce ar trebui finalizate până în luna decembrie sunt însă în întârziere. Sursa: Traian Deleanu
Pe lângă faptul că lucrările sunt întârziate, reprezentanţii constructorilor susţin că au fost descoperite noi probleme la porţiunile executate în urmă cu trei ani de Todini, fosta companie angajată la centura Sibiului.
"Am făcut o propunere tehnică celor de la CNADNR şi imediat după ce vom primi acordul vom interveni şi în acea zonă unde am mai constatat deficienţe. Pentru nişte lucrări avem nevoie de vreme bună. Financiar e bine. Dacă ar fi peste tot aşa m-aş bucura", a declarat Georg Geiger, directorul executiv al Geiger România. Alături de Max Boegl, această firmă a fost angajată în 2008 să finalizeze lucrările la prima secţiune din centura ocolitoare a Sibiului.
Românii de la Vectra au luat faţa nemţilor
Cea de-a doua secţiune a centurii Sibiului, de 2,4 km cu profil de autostradă şi 3,6 km de drum judeţean ce va fi reabilitat, a fost începută în primăvara acestui an de firma braşoveană Vectra Service.
"În aproximativ o lună va fi pus tot asfaltul. În funcţie de condiţiile meteo ulterioare, vom turna şi stratul de uzură în acest an. Chiar dacă acest strat nu va fi turnat, această porţiune de centură va putea fi deschisă traficului din acest an", asigură Bogdan Partene, directorul de proiect pentru centura Sibiului din partea Vectra Service.
Conform contractului semnat în 2003, centura Sibiului ar fi trebuit terminată în septembrie 2006. Contractul cu italienii de la Todini a fost reziliat în 2007, după ce compania italiană a oprit lucrul de mai bine de un an, invocând nerespectarea obligaţiilor de către CNADNR.