Cătălin Scripcaru consideră că profilul agentului imobiliar de succes este cel al antreprenorului, cu deschidere spre învăţare, orientat către rezultat, având capacitate de negociere şi iniţiativă. Mai mult, Scripcaru susţine că unui agent imobiliar trebuie să-i placă să relaţioneze cu oamenii.
Activitatea unui agent imobiliar presupune avantaje importante care stau la baza unei motivări continue pentru el. Cătălin Scripcaru precizează că un agent imobilar poate fi propriul său patron, poate avea controlul asupra timpului alocat pentru afacerea sa imobiliară, cât şi în ce măsură este recompensat conform aşteptărilor sale.
În 2010, conform Institutului Naţional de Statistică (INS), angajatorii au declarat cea mai redusă cerere de forţă de muncă în tranzacţii imobiliare, respectiv doar 300 locuri vacante. În ce măsură anticipaţi că, în 2011, va rămâne aceeaşi situaţie?
Considerăm că statistica INS se referă doar la posturile vacante în agenţiile imobiliare care oferă carte de muncă şi caută să angajeze agenţi imobiliari salariaţi. În schimb, profilul agentului imobiliar de succes este cel al antreprenorului, care este partener cu agenţia imobiliară, numit şi asociat de vânzări. Astfel, în ceea ce priveşte numărul de agenţi imobiliari de care este nevoie în sectorul imobiliar, considerăm că acesta va creşte simţitor, cu procente cuprinse între 100%-200%, atât pe baza ritmului rapid de dezvoltare a reţelelor de agenţii operate sub nume consacrate internaţional, cât şi ca urmare a licenţierii activităţii de agent imobiliar, consecinţă a reglementării sectorului imobiliar. Aceste reglementări vor intra în vigoare estimativ din trimestrul al treilea al anului acesta.
În ce mod a stimulat sau încurajat programul „Prima Casă" pe agenţii imobiliari în activitatea lor?
Programul guvernamental „Prima Casă" a dinamizat artificial tranzacţiile, susţin