Discuţiile dintre Fiat şi Chrysler, pe de o parte, şi Fiat şi Opel, pe de alta, ar putea duce la crearea unui nou gigant auto internaţional. În caz contrar, vor avea loc falimente de răsunet. Piaţa auto internaţională are toate şansele să se concentreze în jurul a doar câţiva jucători, în condiţiile în care criza economică şi scăderea masivă a cererii a împins companiile către faliment. Cele mai aşteptate veşti din prezent sunt deciziile pe care le va lua producătoru
Discuţiile dintre Fiat şi Chrysler, pe de o parte, şi Fiat şi Opel, pe de alta, ar putea duce la crearea unui nou gigant auto internaţional. În caz contrar, vor avea loc falimente de răsunet.
Piaţa auto internaţională are toate şansele să se concentreze în jurul a doar câţiva jucători, în condiţiile în care criza economică şi scăderea masivă a cererii a împins companiile către faliment. Cele mai aşteptate veşti din prezent sunt deciziile pe care le va lua producătorul italian Fiat în legătură cu achiziţia Chrysler şi cu preluarea participaţiei General Motors de la producătorul german Opel, decizii care vor salva de la faliment americanii sau vor duce la modificarea topului giganţilor auto.
Situaţia cea mai gravă este, evident, cea din SUA, unde Chrysler este obligată să găsească un partener pentru a mai primi ajutor din partea guvernului, în caz contrar urmând a fi declanşată procedura de faliment. Nici General Motors nu se simte mai bine, drept pentru care caută cumpărător pentru divizia europeană, una dintre cele mai importante participaţii fiind cea de la Opel. Culmea este că speranţele de până acum ale ambilor producători americani sunt legate de italienii de la Fiat, companie care are datorii de 6,6 miliarde euro, iar în primul trimestru al anului a raportat pierderi de 411 milioane euro şi o scădere a veniturilor de 25%, până la 11,3 miliarde euro. Aducerea sub acelaşi acoperi