Designerii auto sunt ca maestrii bucatari. Fac proiecte mestesugite si muncite, le prezinta patronilor "restaurantului", care le gusta si decid care sunt cele mai bune si profitabile. Insa "bucatarii" designeri nu se tem de alegerea conducerii, pentru ca, spun ei, tot ce pun pe masa este de calitate. Insa astazi e tot mai greu sa fii original in designul auto pentru ca exista o multime de marci si se va gasi cineva care sa spuna ca ceva prezentat ca absolut nou exista deja. In plus, masinile cresc in inaltime, pentru ca la fel se intampla si cu oamenii. Despre tendinte in design, vise, bucle, inaltime si...colturi povesteste intr-un interviu acordat HotNews.ro. Peter Wouda, sef pentru design exterior la Skoda Auto.
Rep: Multi spun ca masinile din ziua de azi seamana mult intre ele, iar intre masinile de aceeasi clasa diferentele sunt mici. Ce parere aveti?
Peter Wouda: Nu, nu este adevarat, daca urmariti poze istorice cu traficul in marile orase din anii 30', 60', 70' veti vedea ca masinile pareau la fel si atunci, insa cand ne uitam acum la aceste poze ne vine sa spunem ca masinile erau diferite. Insa atunci erau mai putine masini, mai putine marci si mai putine identitati. Ideea e ca acum e ceva mai greu sa fii original in design, sunt mai multe marci. Unele idei sunt deja vizibile. Asa ca acum, daca un designer vine cu o forma noua, cu o linie, cineva va spune ca forma aceea a fost deja folosita. E dificil sa gasesti ceva nou.
Rep: Cu ce pot modelele "de buget" sa se diferentieze de concurenta?
Peter Wouda: Dimensiunea unei masini e cea mai importanta pentru identitate, insa cu cat masina e mai mare, e mai scumpa, o masina mai lunga e mai scumpa decat una scurta. Sa schimbi proportia e greu si foarte scump. Sa schimbi grafica e usor, nu e usor sa iasa si bine, insa poti sa inventezi. Grila radiatorului, farurile, geamuri