Fiecare post de televiziune isi creeaza o imagine proprie in cele mai mici detalii. Sunete, culori, inflexiunea vocii, discursuri, totul e pregatit astfel incit sa ofere telespectatorului un produs unic, definit precis.
Afacerea
Initial, e vorba de o operatiune de business. E stabilita nisa de piata a viitorului post, pentru a vedea daca merita sau nu sa fie facut. Apoi brandul incepe sa fie detaliat, de la muzica si voci, grafica, promo si culori pina la grila de programe.
Voci, culori si telespectatori
Cel care da modelul de brand e directorul televiziunii. El lucreaza cu o echipa care ii furnizeaza mai multe propuneri pe diferite dimensiuni specifice. De exemplu, in cazul vocilor, al intonatiei, al vitezei de vorbire, colaboratorii sint actori si muzicieni. In cazul graficii si al promo-ului, sint alesi regizori – in general, oameni care au pregatire cinematografica.
Seful de canal are schita brand-ului si, pe baza propunerilor primite de la membrii echipei cu care lucreaza, stabileste modelul final. Alegerea nu este una subiectiva: ea se face in urma analizei pe focus grupuri, pentru ca reactia potentialilor telespectatori e foarte importanta.
Identitati in miscare
Sa creezi un brand pentru un canal de televiziune poate dura intre citeva luni si citiva ani. Pentru canalele specializate, care nu au multe fete pe sticla si ale caror grile de program sint relativ simple, lucrurile se pot realiza destul de repede. Pentru canalele generaliste, procesul e mult mai complicat.
De fapt, procesul de elaborare a unui brand e unul continuu. Televiziunile trebuie sa tina cont permanent de obiceiurile de consum ale telespectatorilor. De aceea, ele isi schimba periodic grila de programe, aduc fete noi sau isi modifica promo-ul si elementele de identitate – de exemplu, grafica.
@N_