Serviciile de plati la distanta sunt putin folosite in Romania de catre persoanele fizice, care, din motive de securitate a tranzactiilor, nu au deplina incredere in acestea. Mult mai bine sunt Serviciile de plati la distanta sunt putin folosite in Romania de catre persoanele fizice, care, din motive de securitate a tranzactiilor, nu au deplina incredere in acestea. Mult mai bine sunt primite acestea de companii, care apreciaza in primul rand economia de timp realizata. O cercetare INSOMAR, realizata in perioada 9-27 mai, in randul unor persoane cu putere de decizie reprezentand 191 de companii, arata ca destul de frecvent sunt invocate lipsa de incredere cu privire la siguranta sistemelor informatice folosite si erorile care ar putea aparea in aplicatiile informatice. Serviciile de Internet si Home Banking sunt cerute in primul rand pentru procesarea ordinelor de plata si transferurile intre conturi, pentru informatiile financiar-bancare, dispozitiile de plata externe, schimburile si conversiile valutare, pentru plata taxelor si a impozitelor, a facturilor la utilitati si telefonice, mai arata studiul. "Pentru corporatii ceea ce conteaza sunt economia de timp si costurile. Daca o tranzactie bancara clasica in Europa de Vest costa aproximativ 2 euro, prin Internet Banking e taxata cu 14 centi, iar prin Home Banking cu 30 centi. Pastrand proportiile, situatia e similara in Romania si de aici necesitatea serviciilor electronice", considera Calin Mihai Rangu, director IT al Raiffeisen Bank. In pofida unor disfunctii ale pietei, "valoarea platilor efectuate in primul trimestru al acestui an prin intermediul instrumentelor de plata cu acces la distanta s-a dublat comparativ cu perioada similara din 2004, ajungand la 12,6 miliarde lei, numarul utilizatorilor fiind de 56.000, in marea lor majoritate persoane juridice", declara ieri Zsolt Nagy, ministrul Comunicatiilo