In primele sase luni, trei dintre cele mai bine vandute marci de import au inregistrat scaderi fata de anul trecut in conditiile in care oficialii APIA se asteptau la inceputul anului ca in 2008 piata totala sa creasca cu 5%, iar cea a importurilor sa se aprecieze in continuare cu o valoare de doua cifre.
Modele precum Volkswagen Polo, Chevrolet Aveo, dar si Renault Symbol si Megane Sedan, din segmentul de pret de 8.000 - 12.000 de euro, s-au confruntat chiar si cu scaderi de pana la 30% in prima jumatate a anului in conditiile in care anul trecut inregistrau cresteri accelerate de 20-30%,
Cea mai bine vanduta marca de import in primele sase luni a fost Skoda, cu 12.799 de autovehicule, in crestere cu aproape 13% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Avansul marcii care are in acest an un target de 27.000 de unitati, s-a datorat in primul semestru modelului Octavia, care a inregistrat vanzari de 5.355 de unitati, in crestere cu aproape 60% fata de anul trecut. La nivelul lunii iunie Skoda, a avut un avans de 20%, la peste 2.400 de unitati.
Vanzarile Renault Romania au inregistrat in prima jumatate a anului o scadere de aproape 16%, la un volum de 12.575 de autovehicule. In iunie, vanzarile importatorului s-au diminuat cu 14% fata de aceeasi luna a anului trecut. Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Jacques Daniel, directorul comercial Renault, piata locala se reorienteaza catre modele din segmente superioare, mai scumpe.
Renault Symbol, modelul sedan de clasa mica al constructorului francez a inregistrat o scadere a vanzarilor de 20% la un nivel de 5.392 de unitati, in timp ce Laguna III, a inregistrat vanzari de 371 de unitati in intervalul martie - iunie, in contextul in care vechea generatie atingea un volum de 256 de unitati in intervalul ianuarie - iunie 2007.
"La inceputul anului eram mult mai increzatori in rezultatele pe