Cand recesiunea loveste, iar bugetul se rastrange, ultimul lucru pe care oamenii se gandesc sa il faca este sa renunte la locul de munca ori sa isi riste banii economisiti pentru lansarea unei afaceri.
Printre firmele care au inceput sa functioneze in timpul recesiunii se numara LexisNexis, companie de legislatie media, potrivit New Zealand Herald.
De asemenea, FedEx a inceput activitatea in aceeasi perioada si a devenit a doua companie de curierat din Statele Unite. Celebra televiziune CNN a fost lansata in 1980 la inceputul unei severe recesiuni ce a durat doi ani.
Duncan Shand este director managerial la compania de consultanta si marketing Inside Out, care are in portofoliu clienti precum Vodafone, House of Travel si compania de asigurari AMP. Pana la plecarea de la compania iHug, el a acumulat o experienta de 15 ani in aceasta industrie.
Confruntandu-se cu gasirea unui loc de munca sau cu ideea de a incepe propria companie, el a optat sa investeasca in dezvoltarea personala. “Am decis ca am avut destula experienta si asa am creat grupul de consultanta”, a declarat acesta.
Shand considera ca lansarea unei afaceri pe timp de criza nu este mai dificila in comparatie cu inceperea unui business propriu in timpul unui boom economic.
“In ceea ce priveste demararea unei afaceri intr-o recesiune se aplica aproape aceleasi reguli”, a declarat Shand, “insa proprietarii de afaceri probabil vor avea nevoie de un nivel ridicat de convingere si certitudine”.
“Cand au loc schimbari masive in economie, mereu exista oportunitati. Vor fi oportunitati peste tot in acest an”.
Avand in vedere faptul ca pentru unii someri este probabil mai usor sa inceapa o afacere decat sa gaseasca un nou loc de munca, sfatul lui Shand este ca pentru a incepe o afacere profitabila trebuie sa fie o decizie personala.
“Oportunitatile vin din ceea