Aproape două tone, muget ca de bivol, pentru băieţii de la demolări
... Şi totuşi prima impresie nu este tocmai favorabilă. Te urci în maşină şi dai cu genunchiul drept de frâna de mână, aşezată undeva sub cheie, după modelul american. În funcţie de amplitudinea loviturii, murmuri ceva printre dinţi şi îi dai contact. Eeee, asta e altceva. Matahala se urneşte cu o zmucitură şi uiţi instantaneu totul.
Comparaţie. BT-50 de la Mazda este un vehicul utilitar cu benă comparabil în primul rând cu L200 de la Mitsubishi şi cu Nisssan Navara. Ca preţ, se situează undeva între cele două, în această ordine. Un plus pentru Navarra care oferă opţional cutie automată şi are un motor mai puternic (171 CP). Un plus şi pentru BT-50 care vine cu nu mai puţin de şase variante...
Versiunea de top cu care am mers oferă câteva elemente interesante. Confortul nu este de loc neglijat. Scaune încălzite (chit că există un singur comutator pentru amândouă), CD-changer pentru 6 discuri (nu scrie Bose ca pe celelalte modele Mazda însă sunetul este perfect), geamuri fumurii spate, oglinzi cu încălzire, geamuri electrice, aer condiţionat. Pe scurt, un vehicul 4x4 cu care poţi căra aproape 1.200 de kilograme, care are multe dotări "bazice" şi, în plus, câteva "de protocol".
Noi am testat Motorizare: 2,5 L/143 CP
Cutie: manuală
Viteză maximă: 158 km/h
Acceleraţie: 0-100 km/h: 12,5 s
Consum: 10,9/7,8/8,9 l
NEWSPiaţa auto în 2008
Vânzările de automobile noi au căzut cu 53% în decembrie, la 13.054 unităţi, iar pe ansamblul anului trecut scăderea segmentului a fost de 14,1%, la 270.995 maşini, faţă de 2007, în condiţiile în care piaţa auto totală a coborât cu 11,7%, potrivit datelor APIA, relatează Mediafax.
Segmentul vehiculelor comerciale a avut o cădere de 61,1% în decembrie