Băncile şi societăţile financiare nebancare îi păcălesc adesea pe clienţii care fac plăţi on-line şi îi lasă pe aceştia fără economiile de o viaţă.
O investigaţie a Money Mail a descoperit cum clienţilor băncilor care au transferat bani accidental într-un cont greşit li s-a refuzat dreptul să îşi ia banii înapoi.
Julia Gallaway şi-a petrecut săptămâni "vânând" ce s-a întâmplat cu 7.000 de lire care au dispărut din contul său în urma unei erori de online banking.
Gallaway, 55 ani, încerca să transfere bani pentru a-şi achita ipoteca, de la Santander la Nationwide. Ea nu şi-a dat seama că în timp ce făcea plata în contul corect, trebuia să primească şi confirmarea plăţii. Aceasta nu a apărut, chiar dacă plata a fost făcută iar banii s-au dus în conturile Nationwide. "Stresul a fost enorm. Nu aveam nici o idee unde s-au dus banii", spune Julia Gallaway.
În cele din urmă a depistat un lucrător în IT care a reuşit să dea de urma banilor pentru ea, iar Santander i-a returnat. Cele două instituţii financiare au dat vina una pe cealaltă şi au spus că nu au făcut greşeli.
Într-un alt caz, clientul a fost lăsat fără câteva mii de lire sterline din cauza unor greşeli de transfer.
Jurnaliştii menţionează că au făcut astfel de descoperiri în urmă cu câţiva ani, însă problema se acutizează. De asemenea, ei spun că Asociaţia Bancherilor Britanici nu vrea să vadă aceste probleme şi nici nu ştie câţi oameni sunt afectaţi.
Brian Wheatley, 72 de ani, a încercat să transfere 350 de lire căte un cont al fiicei sale, numai că acesta fusese închis cu luni înainte, chiar dacă bancile acceptaseră transferul. Bărbatul a reuşit să îşi recupereze banii, însă nu fără bătaie de cap.
Aproape 20 de milioane de britanici au folosit serviciile de onlinebanking la un moment dat. În fiecare an, milioane de lire sterline se rătăcesc numai pentru că utilizat