Companiile auto au început să piardă teren în rândul preferinţelor tinerilor, arată un studiu realizat de institutul german de cercetare Trendence, pe un eşantion de peste 6.600 de studenţi români.
Cum au ajuns aceste companii în topul preferinţelor studenţilor români?
"Principala atracţie a tinerilor este viziunea pe care astfel de companii o au vizavi de pepiniera pe care o formează. Ele oferă o paletă mare de oportunităţi pentru categoriile de entry level, şi-au creat brandul de angajator prin participări frecvente la târguri de joburi şi au format ideea de companie care ia tinerii de când au terminat facultatea şi pe care îi ţin până îşi formează o carieră", susţine Alexandra Urşeanu, business development manager în cadrul companiei de consultanţă în resurse umane Hart Human Resource Consulting.
Cu alte cuvinte, "şcoala" pe care o oferă aceste companii, programele de training şi dezvoltare oferite angajaţilor şi posibilitatea de promovare rapidă, dar şi siguranţa locurilor de muncă i-au determinat pe tineri să le poziţioneze în topul celor mai buni angajatori de pe piaţa locală.
Băncile sunt printre cei mai populari angajatori din România, spre deosebire de alte ţări europene, unde, de regulă, în topul clasamentului angajatorilor preferaţi se numără angajatorii din audit şi consultanţă Big 4 (PricewaterhouseCoopers, KPMG, Deloitte şi Ernst&Young) sau companiile din IT (Apple şi Microsoft).
"Companiile care s-au confruntat până acum cu o imagine mai degrabă «plictisitoare» devin din ce în ce mai atractive pentru studenţii în ani terminali, datorită faptului că oferă o siguranţă a locurilor de muncă. În ciuda crizei, băncile sunt încă angajatori foarte populari atât în România, cât şi în alte ţări din centrul şi estul Europei", susţine Caroline Dépierre, director de cercetare în cadrul institutului Trendence.
La nive