Mihail Marcu, managerul NauticLife, a lansat la apă businessul cu ambarcaţiuni de lux, după ce s-a remarcat ca preşedinte al MedLife.Omul de afaceri bucureştean Mihai Marcu crede că, deşi criza financiară mondială se va extinde şi în România, industria produselor de lux nu va fi afectată. Afacerea de bază a familiei Marcu este în domeniul medical. Înfiinţată de Mihaela Marcu, compania MedLife este acum condusă de cei doi fii ai săi, respectiv Mihail Marcu, preşedintele societăţii, şi Nicolae Marcu, care se ocupă de partea medicală.
Businessul lor înseamnă astăzi 22 milioane de euro cifră de afaceri în 2007 şi investiţii de aproximativ 10 milioane de euro.
De la un cabinet individual de pediatrie şi ginecologie în 1996, afacerea MedLife a ajuns la un spital (Memorial Life), trei hiperclinici (acoperă toate specialităţile medicale), 25 de cabinete şi cinci laboratoare.
Dacă pasiunea mamei pentru medicină a dus la un business de succes, Mihail Marcu vrea să transforme dragostea sa pentru Deltă, pentru bărci şi pentru turism într-un brand cunoscut în România. NauticLife, compania înfiinţată de el, a deschis la începutul lunii octombrie primul showroom de ambarcaţiuni, care oferă posibilitatea de a testa produsele chiar pe lacul Snagov.
Domeniul medical, mai puţin afectat de criză
În opinia investitorului, recesiunea economică se va reflecta şi în România. “În primul rând, vorbim despre o acută criză de lichiditate care va duce inevitabil pe termen mediu la o scădere drastică a creditării, a reducerii proiectelor de investiţii, şi deci a creşterii economice”, spune Marcu.
Referitor la domeniul medical, acesta apreciază că, după ce a crescut cu 30% pe an în ultimii doi ani, creşterile vor scădea la aproximativ 20% în 2009, cu impact asupra bugetelor pe termen mediu ale jucătorilor impor