Companiile din domeniul serviciilor si comertului, cu clienti corporativi (B2B), inregistreaza in prezent cel mai mare procent de debite neincasate, respectiv 16,8% si 15,7%, spune George Kovacs, director general la unul dintre cei mai mari recuperatori de creante de pe piata locala.
Pe ansamblul economiei, procentul de creante neincasate raportat la cifra de afaceri dintr-un an fiscal ajunge la 15% pentru clienti B2B (business to business) si de 8,9% pentru clienti B2C (business to consumer), cauzat de diminuarea continua a volumului vanzarilor in cazul partenerilor de afaceri, ceea conduce in mod rapid la o crestere a creantelor inregistrate.
O firrma romaneasca din trei are probleme de lichiditate din cauza platilor intarziate sau neefectuate, iar acestea, de cele mai multe ori devin pierderi, cauzand dificultati financiare care se propaga pe intreg lantul de plati din mediul de afaceri.
„Daca o firma ajunge in pragul falimentului din cauza faptului ca nu si-a incasat facturile iar sansele ca acestea sa fie achitate sunt mici, sunt foarte slabe sansele ca aceasta firma sa ramana in business chiar daca isi actioneaza debitorii in instanta. Pentru a avea rezultate bune, trebuie sa fim consistenti si precauti inca de la inceput in ceea ce priveste riscul si managementul creantelor, care reprezinta mijloace ce pot minimiza riscul de neincasare, insa doar daca sunt folosite pentru intreg ciclul de viata al debitului”, spune George Kovacs (foto), director general al EOS KSI Romania.
Numarul firmelor care au intrat in insolventa anul trecut a ajuns la 21.692, putin peste nivelul inregistrat in 2009, cand 19.894 de companii au ajuns in situatia de a nu-si mai putea plati datoriile, potrivit datelor Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC).
In contextul economic actual, piata de colectare a crentelor ar putea creste in acest a